Виникає питання - навіщо знімають, якщо прекрасна половина людства «страждає» через зникнення того чи іншого аромату?
Причин може бути декілька:
- Економічна доцільність.
На певному етапі продажу стає зрозумілим, що аромат не користуватиметься попитом по причині подорожчання компонентів, необхідних для виробництва, внаслідок чого піднімається кінцева ціна, продаж падає. В ароматах, які виготовляти в 1950-80 - х р.р., використовували переважно натуральні олії та природні компоненти. З розвитком парфумерної індустрії знаходили шляхи зниження собівартості продукції за рахунок заміни сировини, переважно синтетичні складові витісняли натуральні олії. В 1973 р. була створена IFRA (Міжнародна Асоціація Ароматів) , яка слідкувала за безпечним використанням ароматичних олій в тій чи ін. продукції.
В наш час корпорації розробляють формули із синтетичними компонентами, тому у кінцевого споживача є скарги на нестійкість аромату, менший шлейф та хімозність запаху. Особливо це помітно після «переформатування» ароматів. Економістами пораховано, що переформатування аромату чи заміна компонентів - це дуже дорогий процес. За вартістю він дорожчий, ніж розробка формули нового аромату. Доречі, аромат не знімають «із сьогодні на завтра», а роблять це поступово, протягом 3-12 міс уповільнюють темпи виробництва і ще років 5-10 продають запаси. Ажіотаж та чутки про знятість можуть з`явитися лише через 3-5 років, коли запаси зникають з вільного продажу інтернет -магазинів та ін. каналів реалізації.
Прочитавши заклики «парфуманів» до Небесної канцелярії та Великих будинків моди повернути виробництво улюбленців, склала своєрідний рейтинг, починаючи з найбільш затребуваних.
За першу п`ятірку знятостей, шанувальники просять відірвати руки тому, хто прийняв рішення про припинення виробництва:
Christian Dior Midnight Poison
Lancome Climat
Rochas Mystere
Revillon Turbulences
Max Mara Le Parfum
Про наступні парфуми просто висловлюють жаль щодо знятості:
Guerlain Sous le Vent (виготовлений в 1933р!, цікаво було б спробувати парфум, виготовлений хоча б в 50-ті, але думаю, що це була б вже спорчена масляниста вода 😃)
Christian Dior Diorling
Caron Violette
Payot Pavlova
Donna Karan Black Cashmere
Givenchy Amarige Mariage
Yves Saint Laurent Nu
Dolce & Gabbana Rose The One
Lancome Magnifique
Kenzo Flower By Kenzo Oriental
Lancome Grands Crus Roses Berberanza
Tom Ford Atelier d`Orient collection Shanghai Lily
Estee Lauder Private Collection Jasmine White Moss
Guerlain Shalimar Parfum Initial
Звісно, це сота частина зниклих парфумів, перелік можна продовжувати, але не хочу Вас обтяжувати простирадлами сторінок із назвами.
- Друга причина зникнення: зниження попиту.
Так, банальне «не продається» - одна з головних причин знятостей. Компанії - бренди не отримали того доходу, на який розраховували.
- Третя причина - «Закулісні ігри».
Обожнюю різні таємниці, інтриги, детективні історії, неочікувані повороти і взагалі цікавить тема світової змови .
Chabrawichi Nefertiti. Про його стійкість, шлейфовість та аромат ходять легенди. Так ось, поговорюють, що великі компанії зі Східних країн заплатили величезні кошти (мова йде про мільони $) за те, щоб шедевр Нефертіті припинив своє існування. Залишається гадати які саме бренди? Чи всі разом змовилися? Враховуючи, яку стрімку популярність отримали східні аромати у світі, вони могли його просто задушити кількістю вироблених цистерн 🙃.
Любов всіх модниць у 80-90-ті Lancome Climat був знятий через шалену популярність
Lancome Magie Noire, яка посунула Кліму на другий план. Для розробників це була повна несподіванка, вони не прогнозували такий бум Чорної магії, продаж Кліми упав настільки, що прийшлося звернути виробництво. Говорять, що зараз Кліма виробляється суто для японського ринку. Але думаю, якщо це було б правдою - до нас би дійшли пару флаконів 🍷.
Ознака розкоші в 80-х аромат
Rochas Mystere був переформатований, коли в 1989 р. Proctor & Gamble придбав Parfums Rochas. На той час Великий будинок Rochas зробив акцент у бік виготовлення одягу та аксесуарів, а парфумерну гілку продав Proctor & Gamble, яка зробила із шедевра - воду «за мотивами» Mystere de Rochas. Поціновувачі відмічають деяку схожість зі старим випуском, але не більше. Доречі, у 80- ті - це улюблений аромат Алли Пугачової.


Можливо, є ностальгія на аромати не через їхню унікальність (хоча й через це в тому числі), а через вік, настрій, емоції, які нас супроводжували у той час, коли була молодість, безтурботність, любов, весна та певні знакові події. Тоді були «дерева великими», «трава зеленіше» та «море глибшим і синім». В 80-90 р.р. парфюм вдягали лише на грандіозну подію, «в гості» або свято. Звісно, це накладало відбиток на асоціацію з ароматом. А зараз у середньостатистичної жінки 10-20 ароматів на будь-який випадок життя, і ми обираємо один аромат на «вихід», а другий - «вибігти в магазин». Все-таки ми розбалувані)))
Отже, парфюмерний бізнес - це також бізнес. І нічого особистого!
Напишіть, який аромат Ви б хотіли повернути?
P.S. Готуючи цю статтю, була приємно здивована, що багато знятостей є у приватних продавців «Кремчика» , можливо і я "розкошелюсь" на пару мл.