Парфумерні тренди 2026 - частина 2

15.02.2026 ⏰ 23:03
Рейтинг статьи 5.0 ★★★★★ голосов:14
👁 Данную статью прочитали 183
количество комментариев:

Попередня частина тут

А ми продовжуємо тут і зараз:

Тренд №4. Неокласичні композиції

І знову про «нео» …

«Очікуйте оновленого інтересу до знайомих інгредієнтів, але переосмислених ...», попереджає нас Алміра Армстронг, австралійська парфумерна експертка та засновниця люксового парфумерного дому.

Тобто, ми можемо побачити купу «мінерального уду» або «текстурної троянди», коли аромат вже не стільки про квітку чи смоли, скільки про відчуття поверхні, світла й простору. Парфуми дедалі менше імітують природу, більше моделюють відчуття.

Парфумерні тренди 2026 - частина 2Парфумерні тренди 2026 - частина 2

Хоча, мені здається, що цей процес «концептуального переосмислення» триває постійно. Треба подивитися, як це проявиться на парфумерному ринку цього разу. Отже, спостерігаємо )

Але, якщо чесно, мені цієї весни хочеться простих натуральних запахів, без складних концептів. Просто троянда, ромашка, бузок, поле .. щось з цього: The Merchant of Venice Rosa MocenigaThe Merchant of Venice Rosa Moceniga , Bvlgari Allegra Riva SolareBvlgari Allegra Riva Solare , Laura Biagiotti Aqua di RomaLaura Biagiotti Aqua di Roma , Rance 1795 Eau de France (Rue Rance)Rance 1795 Eau de France (Rue Rance) , Creed Wind FlowersCreed Wind Flowers , Serge Lutens L`Eau de PailleSerge Lutens L`Eau de Paille

А у вас як? «Нео» чи «просто троянда»?

Тренд №5. Нове - забуте старе

Джулія Буонанно-Бодек - парфумерна маркетологиня DSM-Firmenich (компанія займається розробкою ароматів та компонентів для парфумерії), сторітеллерка, продуктова інноваторка і трендсеттерка, яка створює майбутнє запахів (це ж треба так завернути …) попереджає, що в моду входять аромати, натхненні Близьким Сходом, Китаєм та Індією.

Хм… десь ми це вже чули. А! 50 років тому - Opium від Yves Saint Laurent.

Кажуть про ренесанс східних акцентів, сучасних orientals - лотос, рис, чаї (про них раніше говорили), свіжі прянощі (fresh spices). Аромати легкі, майже zen.

Згадалося щось типу, хоч і не зовсім класика: L`Artisan Parfumeur L Eau de JatamansiL`Artisan Parfumeur L Eau de Jatamansi , Bond No.9 ChinatownBond No.9 Chinatown , Lalique Noir Premier Illusion Captive 1898Lalique Noir Premier Illusion Captive 1898 , The Merchant of Venice Mystic IncenseThe Merchant of Venice Mystic Incense , Serge Lutens Santal BlancSerge Lutens Santal Blanc

А ось Даріуш Алаві, парфумерний оглядач і колумнист купи відомих глянців, навпаки пророкує пряннощі на максималках- «ладан стане надзвичайно популярною нотою, але це буде не той спокійний, медитативний варіант, до якого ми звикли. Він звучатиме голосніше, темніше й більш всепоглинаюче».

Мені подобається тема fresh spices, а от hard - якщо й так, то на мінімалках ), наприклад

L`Artisan Parfumeur DzongkhaL`Artisan Parfumeur Dzongkha - пів пшика )

Інша експертка, медійна бьюті-оглядачка (блогерка) і стратегічна консультантка Рея Картрайт (вела напрямок Beauty в легендарному лондонському універмазі Liberty, який було засновано 150 років тому, і він досі диктує тренди), так ось, ця Рея стверджує, що "ми побачимо відродження та еволюцію вічної класики - Chanel #5, Guerlain Shalimar, Yves Saint Laurent Opium".

Рея, ми - за! Відкриваємо шафки ))

Парфумерні тренди 2026 - частина 2

Також під прикриттям повернення «старого, доброго» на сцену виходять, майже вікторіанські, «глибокі флорали» - троянда, османтус, фіалка, насичені ягоди. Темні, смолисті, майже як у вінтажних парфумах.

Спадає на думку щось з цього: Tiziana Terenzi PorporaTiziana Terenzi Porpora , Lalique Noir Premier Roses RoyaleLalique Noir Premier Roses Royale , Salvador Dali Purplelips SensualSalvador Dali Purplelips Sensual

Подивимось, як цей тренд розкриється. Але тема цікава, як на мене.

А що з цих трендів є у вашому аромабарі?

Тренд №6. Дерева

"Чому це тренд?" - запитує наша знайома Джулія Буонанно-Годек.

І сама ж відповідає - «людей приваблюють деревні аромати, бо вони звучать природно, впевнено й врівноважено. Вони тримаються близько до шкіри, красиво розкриваються та створюють відчуття тихої розкоші». Тобто, якщо хочете пахнути «дорого» обирайте щось деревне». Лайфхак! )

А ще, до нас завітають деревинно-амброві бази - щільні і сенсуальні. Хто страждав від АДів? Не страждайте. Змиріться ))

Взагалі, мені подобаються деревні ноти. В них є щось заспокійливе, «вкорінене», стабільне, втім, легке, свіже і світле. Природа.

Парфумерні тренди 2026 - частина 2

Подумалось про це - Jo Malone English Oak & HazelnutJo Malone English Oak & Hazelnut , Bond No.9 The Scent of Peace NaturalBond No.9 The Scent of Peace Natural , Olivier Durbano Cristal de Roche (Rock Crystal)Olivier Durbano Cristal de Roche (Rock Crystal)

A ще, хоча й не зовсім свіже, а скоріше гурманське, - про L`Artisan Parfumeur Bois FarineL`Artisan Parfumeur Bois Farine . Не знаю як пахне борошняне дерево з острова Реюньон, але парфум - борошно, тісто, щось горіхове, трохи пудри, вологе вапно (ніби побілена стіна), ірис. Стан спокою, впадіння у дитинство. Ох )))

А що у вас із деревами?

Дивно - всі три тренди так, чи інакше, про повернення до витоків. Ніби годі вже того шаленого слалому, час трохи пригальмувати, зупинитися, відчути себе, відрефлексувати минуле і сьогодення, аби рухатися далі більш осмислено.

Чим би пшиканутися за це ...

А про тренди - далі буде )

Щось полізло форматування, але вже лінь редагувати. Нехай це буде частиною творчого задуму ;))


Поделиться Telegram Viber twitter email

Комментарии к статье Парфумерні тренди 2026 - частина 2

Аватарка користувача clarie
16.02.2026 ⏰ 09:46

Доброго ранку 😊 Погоджуюсь з Вами по всім пунктам - не дуже радує засилля неокласики, мінеральних нот, АД, АЦ і тп 😐. Суб`єктивно для моїх рецепторів більшість таких ароматів пахнуть занадто синтетично, часто ядуче і не викликають бажання "заволодіти ароматом". Виключення бувають, але їх дуже небагато. І чим більше засилля такої синтетики на парф. ринку, тим більше хочеться простих, натуралістичних ароматів природи або класики. Тренд №5 радує, сподіваюсь що серед класичних "новинок" будуть гарні і комфортні аромати теж, окрім насичених, чорних ладанів і удів і пакетику сльозогінного пекучого перцю 😁

кількість респектів: 8
Аватарка користувача Asedo
16.02.2026 ⏰ 14:50

Clarie,

так, синтетичні компоненти і неприродні поєднання - двигуни "неокласики". Також сподіваюсь, що неокласичні композиції будуть комфортними. Подивимось ))

Є надія )) - серед трендів (в частині 3) є "людські" )))

кількість респектів: 1
Аватарка користувача CBRCleopatra
16.02.2026 ⏰ 19:55

Якось так вийшло, що нещодавно у мене зійшлися всі три тренди в одному парфумі. Замість троянди 4) ніс вибрав трояндове 6) дерево, ще й у оточенні окурювань ( миро, ладан ?), що повністю у стилі 5) східних ароматів ( які нікуди не зникали, бо бізнес є бізнес). Бренд Ojar заснувала якась шейха ( але я впевнена, що вона навчалась десь у Європі, тому аромати є відображенням цих мандрів між Сходом і Заходом). Беру на пробу все що Encense чи Incense і все, що Сuivre ( походить від мідної курильні, очевидь). Цей аромат сподобався, але він немилосердний, тому є версія в олійці і парфумованій воді. Ще раз впевнююсь, що тренди циклічні ( повертаються кожні два десятиліття).

кількість респектів: 1
Аватарка користувача Suzanna
16.02.2026 ⏰ 22:06

Друга частина, супер! І одразу кілька питань

4. Неокласика

Минулого року я активно тестувала Maison Crivelli , його Tubereuse Astrale це перший і єдиний парфум який згадався на п. 4 . Та, звісно, я не впевнена, що ця тубероза відноситься до вказаного тренду

Цікаво дізнатись, можливо я й з іншими неокласичними знайома…

Дівчата, чи є у вас приклади вже існуючих парфумів в цьому стилі?

5. Завуальований опис, можу тільки втішитися глибоким флоралам, люблю квіти, люблю вінтажі!

6. Дерево ніби і не покидало тренди? Один із завжди актуальних інгредієнтів. Я люблю хороше натуральне дерево. А от акігалавуд вже не так подобається, є певна штучність ароматів з ним. Про АДешки мовчу, не можу змиритись 😅 фізично погано від них

Ну гарна стаття, я так захоплено поміркувала над цими трендами)

І ще підмітила, більшість з нас колись фукали на вінтажі та важкі аромати, і поливались умовним Кляйном чи Ескадою

Згодом частина «доросла» до вінтажів та важких

Останнім часом я відверто фукаю на деякі ну прямо трендові парфуми, Ганімед і Буа Імперіал я ще якось прийняла, а от Гайденс став розчаруванням

Можливо, до цих трендів я маю шанси дорости…

Цікаво буде спостерігати, чи буде нюх з практикою адаптуватись і під такі молекули, та чи почну я відчувати красу нових ароматів

Це ж який новий досвід, бути свідком і учасником зміни напрямку в галузі)

кількість респектів: 4
Аватарка користувача Asedo
17.02.2026 ⏰ 18:05

CBRCleopatra,

ви праві про циклічність. Мені здається, що десь 15-20 років саме час для оновлення інгредієнтів, додавання нових сучасніших нот. Така собі "неокласика". От як тут не згадати Екклезіаст «немає нічого нового під сонцем». І в парфумерії, все нове - добре забуте старе )))

Clarie писала про зростання кількості синтетичних композицій. Мені здається, що сьогодні дедалі складніше створити щось по-справжньому натуральне й водночас нове. Можливо, саме запит на природність і автентичність зумовлює повернення до «старого доброго».

Згадали ви про Ojar .. . В мене шось не складається з арабськими брендами. Робила декілька спроб, не прижилося. Але, напевно, зроблю ще )))

Що мені зробити, аби їх полюбити? ))))

кількість респектів: 1
Аватарка користувача Asedo
17.02.2026 ⏰ 21:33

Suzanna,

рада, що мій допис дав поштовх до міркування над трендами. Я, взагалі про міркування і рефлексію )

Щодо неокласики, як на мене, це дуже широке поняття, данина і сучасним технологіям, і новим матеріалам, і водночас «легендам», наративам, які мають звучати актуально і привабливо у всі часи.

Пробувала тренувати свої рецептори - упізнати в ароматах класичну основу і сучасні нашарування, нестандартні ноти чи незвичне поєднання. Таке «пересівання» досвіду і нововведень.

Експерти свідомо не давали брендів (аби це не було безкоштовною рекламою), і описи вийшли дійсно трохи завуальовані. тож, самі формуємо своє бачення )

Щодо тренду 5, у мене теж є кілька «глибоких флоралів» із віком 20+ років. Це парфуми радше «для себе», в «люди» не одягну, не стільки через «ретровість», а через те, що глибину тих ароматів можна відчути, коли вдихаєш і відчуваєш розкриття кожну секунду. Коли аромат вже повітрі, глибина втрачається і ти відчуваєш те саме «ретро», а всю красу аромату.

Щодо деревних нот - мені здається через певне бажання «вкорінитися», зачепитися за щось стабільне, зрозуміле. Можливо, саме тому деревні акорди майже ніколи не зникають із трендів, адже це психологічна пот реба людини відчувати грунт під ногами. Особливо зараз.

Загалом це справді цікавий процес - спостерігати, як нюх змінюється з досвідом і як поступово відкривається краса тих ароматів, які раніше здавалися надто дивними чи «не твоїми». Мені дуже цікаво і себе відкривати і розвивати в цьому процесі еволюції - парфумерної )

кількість респектів: 2
Аватарка користувача CBRCleopatra
17.02.2026 ⏰ 22:34

З думою про арабські бренди. Для нашого, східно-європейського носа, всі арабські бренди звучать занадто насичено. У мене є своя версія, чому чисто арабське звучання ( а не переспіви відомих ароматів) не завжди позитивно сприймається. Клімат теплих країв, їх рослинність і сезонність явно не нашому боці. І, звичайно, в цьому кліматі звучання аромату на шкірі і взагалі умащування тіла більш інтенсивне. Компонентність і натуральність теж грає певну роль ( хай там як, але мені здається, що компонентів у них набагато більше і більшість з них натурального походження). Культура використання повсякденних ароматизаторів давня і інтенсивна. Олійки, втирання, куріння... Щось читала про ароматні знаки і підказки протилежній статі. Це вже культурні феномени. Мої зустрічі з автентичними арабськими маслами - ольфакторний шок. Жити в такому коконі можна лише тоді, коли тренуєшся з дитинства. Окрема тема - флакони ( навіть у одного бренду мішанина як на базарі - інколи просто дивуєшся, як вони це погодили)- на такі флакони треба не окремі шафи, а окремі квартири.

кількість респектів: 3
Аватарка користувача Asedo
17.02.2026 ⏰ 23:14

CBRCleopatra,

Так, зі східними ароматами потрібно мати певне культурно-історичну готовність до нормального сприйняття. У розпеченому аромати швидко зникають, тому насиченість і стійкість - це основа виживання для східного парфуму.

Подумалось, що, напевно, замість того, щоб шукати "свій" аромат, напевно варто, подивитися на арабські парфуми, як на об`єкт дослідження. Така собі парфумерна експедиція ) Можливо, щось знайдеться.

кількість респектів: 1
Аватарка користувача Disco thunderstorm
18.02.2026 ⏰ 16:48

Пишет непостоянный покупатель и ценитель) Я вот все жду когда народ снова вернется в ассоциативно понятное) И периодически задаю себе вопрос "это уже возраст и старость или еще нет")) Эти вопросы навевают мне коллапс общественного транспорта в котором я невольно принимаю участие)И где, периодически мне не дают забыть что Баккара все еще танцует)а водитель такси ну очень яростный фанат Bois Imperial) Моя хромированная олдскульная кожа Gucci скукоживается то ли от собственной олдскульности то ли от своей классической прямоты) Я вот просмотрела эти тренды и как бы я не радовалась возвращению дерева) - я не вижу своих любимых шипров) Их, похоже решили задвинуть пока в бабушкины сундуки, откуда я их достаю периодически) Даже мой любимый мох, бескомпромиссный и однозначный - сегодня огламурен и приглажен в угоду трендам) и трендсеттерам) И да, я не против синтетики) Но под ней иногда задыхаешься) И я не против алкоголя - но и от него попа слипается иногда) Может на восточном базаре мы купим fresh spices) букетик цветочков) и достанем с полок шото настоящее (раз уж возвращение классики тоже типа ожидаем). Скептичный текст, да.Не идет драйв . Чем больше живу тем больше понимаю, что любимые ароматы это не про время и не про тренды, это про ощущение того, что кто-то расправляет плечи, а ты крылья)

кількість респектів: 2
Аватарка користувача Asedo
18.02.2026 ⏰ 21:07

Disco thunderstorm

У меня тоже есть ощущение кризиса в парфюмерии. Как будто индустрия одновременно переполнена новинками и при этом испытывает нехватку настоящих идей. Часто новинки это вариации на знакомые темы - более сладко, более громко, более "фактурно" и т.д. Рынок стал слишком быстрым, что-то новое-интересно просто не успевает "вызреть".

Да, любимые ароматы, это не про тренды и не про время, а про ощущения себя. Ох, иду ощущать ))

кількість респектів: 2
Присоединится к каналу новостей kremchik.ua, чтобы быть в курсе обновлений блоговTelegramTelegram Google NewsGoogle News

Новые комментарии к статьям

Ціна парфумерної дружби_ Або і не сноб_ і не жлоб_ Ч2_ Cacharel_ article-image Комментарий к новости
Ціна парфумерної дружби_ Або і не сноб_ і не жлоб_ Ч2_ Cacharel_
vwizard 02.04.2026 10:25

Один з улюблених брендів, люблю його класичні аромати. Але за останні років 12 мені з новинок Cacharel якось нічого не сподобалося. Хоча не все й знайоме; про Ella Ella, наприклад, чую вперше. Треба буде поцікавитися.

Ціна парфумерної дружби_ Або і не сноб_ і не жлоб_ Ч2_ Cacharel_ article-image Комментарий к новости
Ціна парфумерної дружби_ Або і не сноб_ і не жлоб_ Ч2_ Cacharel_
katafeika 01.04.2026 15:16

CBRCleopatra, дякую за цікавезне доповнення!!!

Якщо вірити джерелам, то саме Гішар був вчителем і наставником у Біша (і ще Мішель Альмерак), саме він розгледів потенціал бо очолював якийсь час Живадан, куди взяв працювати Біша.

А я не долар_ щоб усім вам «нравицця» article-image Комментарий к новости
А я не долар_ щоб усім вам «нравицця»
OkTim 01.04.2026 12:54

Suzanna, дякую за пораду. Дійсно, так аромат відчувається краще.

Ціна парфумерної дружби_ Або і не сноб_ і не жлоб_ Ч2_ Cacharel_ article-image Комментарий к новости
Ціна парфумерної дружби_ Або і не сноб_ і не жлоб_ Ч2_ Cacharel_
CBRCleopatra 01.04.2026 11:23

PPS. Знайшла відповідь на своє питання у дописах відомих зарубіжних блогерів. Після гучного комерційного успіху LouLou і зростаючих продажів аромату, концепцію створення і маркетингову кампанію Eden довірили виключно Жану Гішару і кільком відомим спеціалістам ( не буду вдаватися у подробиці, але революційним було все - від формули до флакону, від оголених грудей моделі у рекламі до символьних жіночих імен). Сьогодні аромати звучать вже не так провокативно, як раніше ( багато хто відмічає "хімозність"), але у 80-90 р. насичені формули ніби виносили тропіки на вулиці європейських міст. А тепер порівняймо - геній- парфумер випустив 10-15 ароматів за все життя, але таких, які залишили про себе памʼять на кшталт ольфакторного цунамі. Ну і сьогоднішній геній Біш, який за допомогою таблиці Менделєєва розігрує сотні веселих музичних ексерсізів. Цікаво, які з його творів переживуть бодай 5 років?

Ціна парфумерної дружби_ Або і не сноб_ і не жлоб_ Ч2_ Cacharel_ article-image Комментарий к новости
Ціна парфумерної дружби_ Або і не сноб_ і не жлоб_ Ч2_ Cacharel_
katafeika 01.04.2026 01:11

CBRCleopatra, дякую за увагу та доповнення! В мене з його робіт є лише Cacharel Loulou, Eden та Calvin Klein Obsession. Скоріше за все інші аромати його теж яскраві. З тих що маю мій фаворит Еден.

А щодо того чи була у парфумерів свобода, то думаю (але не знаю) що парфумерам задавали вектор скоріш за все, щоб він дивився в сторону основної концепції бренду, якщо ціль була не скопіювати якийсь відомий парфум. І далі парфумер вже в цьому напрямку працював.

Взагалі (це вже не по темі) мені б дуже було б цікаво зазирнути за лаштунки створення парфумів, особливо тих часів, де носи поєднують компоненти, шукаючи ідеальне поєднання. (А ще у мене є пляшечка власноруч зроблених парфумів, там концентрація мабуть на рівні екстракту вийшла 🤣🤣🤣, носити їх дуже складно)

Облоко Тегов: ,
,
,
,
,
,