Що таке фланкери?
У парфумерії фланкером називають нові парфуми, які є варіацією вже існуючого аромату, так званого "флагману", створені на основі його концепції, ДНК, імені чи флакона, але з іншим звучанням, інгредієнтами або настроєм.

Фланкери можуть бути:
- концентраційними варіантами (Cartier La Panthere, Cartier La Panthere Eau de Toilette, Cartier La Panthere Parfum),
- сезонними версіями (Dolce & Gabbana Light Blue Summer Vibes, Christian Dior Fahrenheit Summer, Lacoste Touch Of Spring),
- стилістичними експериментами, наприклад підсилення тієї чи іншої ноти або акорду в композиції флагману (Etat Libre d`Orange Rien Intense Incense, Dolce & Gabbana Rose The One, Lancome La Vie Est Belle Iris Absolu),
- або ж взагалі новим прочитанням аромату (нове прочитання ангельської теми Thierry Mugler Angel Muse, полегшені Guerlain Shalimar Legere, Chanel №5 L`Eau, а також створені для більш молодої аудиторії Christian Dior Poison Girl, Chanel Coco Mademoiselle).
Навіщо фланкери потрібні?
Як на мене, в першу чергу це звісно маркетинг. Коли аромат стає бестселером, важливо зберегти до нього інтерес широкого кола споживачів. Фланкер - це найпростіший спосіб як нагадати про оригінал (і звісно сам бренд), так і привернути увагу нових покупців до новинки.
А ще справа в грошах, куди ж без них. Фланкери - це чудова можливість "вижати максимум" із успіху оригінального аромату. Фланкери продаються краще, ніж абсолютно нові аромати, оскільки покупець вже довіряє флагману, а парфумерному будинку в свою чергу не потрібно вкладати кошти в розкрутку нового імені.
Крім того, фланкер є чудовою можливістю адаптуватися до нових трендів, підлаштуватися під нову аудиторію.

Раніше цим грішили в основному люксові бренди, а нішеві, займаючи особливе привілейоване місце, не розпилялися на такі дріб`язкові справи, як множити свої перли. Водночас останнім часом фланкерство почало зустрічатися в ексклюзивах, особливо концентраційне, як-от версії в концентрації парфуми в Amouage (Dia 40 Woman, Guidance 46), Essential Parfums (Bois Imperial Extrait, The Musc Extrait) і Marc-Antoine Barrois (Ganymede Extrait). Бо треба грошики заробляти.
Усе вищевказане - позитив для виробника. А що лишається нам, простим смертним парфманьякам споживачам? Окрім, звісно, підживлення невтамованої жаги до колекціонування?
Принаймні можливість обрати для себе саме той "варіант" аромату, який пасує найбільше, що вже непогано. Бо трапляються випадки, коли от усе ніби добре, а щось в композиції заважає… аж раптом в іншій концентрації або у полегшеній, чи навпаки більш інтенсивній версії ці парфуми вже ідеальні!
Крім того такі доопрацювання можуть народити на світ новий унікальний аромат, який виросте із фланкера у самостійний, як наприклад свого часу Coco Mademoiselle .
Якщо ж говорити про негатив, то ніде правди діти, питання якості стоїть гостро. Іноді фланкери створюють так швидко та бюджетно, що вони і близько не дотягують до флагмана. Або ж комерція затьмарює творчість і що ми маємо? Щорічні нові літні ремікси Calvin Klein CK One ні про що?
Також фланкерство може до невпізнаваності розмити оригінал, втративши головну ідею, з якою створювався флагман, його ДНК, як Yves Saint Laurent Black Opium, який не має нічого спільного з Yves Saint Laurent Opium.
Ще варто зауважити про втому споживача від постійної біганини за новими випусками. У цілому навіть без фланкерства сучасна парфумерна індустрія хвора на конвеєрне виробництво. Новинки клепають майже щодня…

У всьому цьому розмаїтті так легко загубитися… Як загубилася нещодавно я сама.
Розкажу вам про "кролячу нору", з якої на щастя, вибралася живою, освіченою, ще й з флаконом Guerlain L`Instant de Guerlain 2015 року у парфумерній шафці.

Униз і вглиб кролячою норою.
Униз, униз, униз... От би падати так до безкінечності!
Маючи в колекції L`Instant de Guerlain у концентрації туалетної води нового випуску у флаконі з бджілками, побачила якось L`Instant De Guerlain Ambre Cristallin. Амбра! Ну звісно, мені це треба! Адже амбра - одна з моїх найулюбленіших у парфумерії нот, а якщо вона якось цікаво обіграна в квітковій композиції L`Instant, то я просто зобов`язана затестити Ambre Cristallin!
Отримавши свій відливантик, я не відчула суттєвої різниці з моєю туалетною водичкою, водночас аромат здався дещо глибшим, густішим, і звісно зачепив. Почалося полювання на флакон, що виявилося непростою задачею, оскільки аромат начебто знятий і цінник того, що вдалося знайти, непривітно "кусався".

Коли тобі пропонують "Випий мене" — це, звісно, чудово, але мудра маленька Аліса не збиралася діяти зопалу.
Буквально на цих вихідних одна добра душа вирішила розвантажити свій парфумерний гардероб та виставила залишок на вітрину за дуже приємною ціною, тож, на відміну від Аліси, я не забарилася та хутко оформила замовлення.
Під час спілкування щодо покупки ми виявили один цікавий моментик… Чарівна фея-продавчиня завжди вважала, що це звичайна парфумована вода L`Instant, а як Ambre Cristallin виставила його помилково. Я ж на фото дна своїми очима бачила напис "Ambre Cristallin", тож сумнівів не мала. Домовилися, що я отримаю флакон і перевірю на власний ніс, чи це він - мій омріяний аромат.
О так, це виявися він, саме він! Але що ж тоді з флаконом? Адже на відміну від представлених на приватних вітринах сайту Ambre Cristallin на цьому флакончику написано "EAU DE PARFUM", що звісно не суперечить концентрації власне Ambre Cristallin, та все ж трохи збиває з пантелику.

- А оце хто? — тицьнула Королева пальцем на садівників, розпростертих навколо трояндового куща.
- Звідки мені знати? — відповіла Аліса, дивуючись із власної сміливості. — То не мій клопіт.
Королева почервоніла з люті і, хижо блимнувши очима, вереснула;
- Відтяти їй голову!
Я занурилася в інтернет у пошуках відповіді на непросте питання, яке дійсно мене бентежило, однак нічого виразного не знайшла. Тож зрештою вирішила попитати наших знавців на Кремчику - і розвиднилося! Виявляється, що весь цей час я фундаментально помилялася щодо Ambre Cristallin, тому що його як окремого аромату просто не існує! Приписка Ambre Cristallin є тільки на тестерах у флаконах "посмішках", але це той самий L`Instant у концентрації ПВ. Водночас на тестерах L`Instant у концентрації ТВ міститься приписка Floral Cristallin. Напевно, щоб продавці-консультанти в магазині не заплуталися, а заплутатися тут можна з легкістю! Мама мія, скільки років я герленоманю, а лишень зараз до цього дійшла! Мені навіть стало соромно…
Аж потім я подумала, ну чого раптом? Адже із цими фланкерам сам чортяка ногу зломить! Тож не дивно, що подібна тенденція мала своїм наслідком перетворення довідкового напису на дні флаконів у впевненість, що є такі собі фланкери L`Instant de Guerlain - Ambre Cristallin і Floral Crystallin.


