Амброценід – чарівна паличка парфумера чи зброя масового знищення?

18.10.2025 ⏰ 20:03
Рейтинг статьи 5.0 ★★★★★ голосов:50
👁 Данную статью прочитали 308
количество комментариев:

Сьогодні разом із вами хотіла б трошки розібратися з одним із найпопулярніших представників амбро-дерева, справжнім феноменом (як в хорошому, так і не дуже сенсі) сучасної парфумерії - амброценідом. Що це за звір і чому всі його бояться, а хто не боїться, той поливається ним так, ніби намагається потруїти всіх оточуючих? Поділюся власними знаннями, можливо не надто глибокими та не зовсім науковими, тож буду щиро вдячна за доповнення від знавців!

Амброценід - чарівна паличка парфумера  чи зброя масового знищення?

Амброценід - це саме та парфумерна бяка речовина (структурний ізомер амберкеталя, якщо вам це про щось скаже), що міститься майже у кожному ароматі Tiziana Terenzi та й у більшості сучасних парфумів теж. Але саме завдяки Kirke амброценід став упізнаваним, дуже популярним і одночасно ненависним. Багато хто називає його "мускус Теренці", однак це взагалі не мускус. Це представник амбро-деревних нот, який має дуже дивний аромат підгнившого дерева та немитого тіла з металевими або пильними аспектами. Хоча це більше ніж запах - це саме відчуття! Відчуття свербіння в носі, яке ніби зводить з розуму!

Амброценід - чарівна паличка парфумера  чи зброя масового знищення?

Не всі його чують саме так, як я описала вище, інакше ну хто б створював ці парфуми, тим більше купував і з таким задоволенням носив… Насправді амброценід додається в парфумерну формулу зовсім не для того, щоб пахнути власною персоною, а скоріше для того, щоб парфумерна композиція пахла, ні, ПАХЛА! Безкінечно довго та нестерпно голосно, лишаючи по собі трупи нещасних потерпілих здоровенний шлейф. Саме з огляду на запит на стійкість в останні (постковідні) роки амброценід і набув небувалої популярності.

"Амброценід - це "Віагра" серед амбро-деревних нот у парфумерії" - Моріс Русель.

Вважається, що Моріс Русель був першим, хто зробив фокус із передозуванням амброценіду в ароматі Burning Hot Avon. Хоча це лише дитяча забавка в порівнянні із сучасними амброценідними ароматами та з його ж Uncut Gem для Frederic Malle, який взагалі побудований навколо амброценіду. Свого роду спроба огранити цей неогранований дорогоцінний камінчик. Від знайомства з ним власне я задоволення не отримала, але майстерність Моріса Руселя оцінила. Це саме той випадок, коли амброценід став чарівною паличкою в руках парфумера.

Амброценід - чарівна паличка парфумера  чи зброя масового знищення?

Тож, що не так з амброценідом? Якщо його роль - підсилювати парфумерну композицію і дарувати їй безсмертя, то чому амброценід верещить на мене (і не на мене одну) так завзято, що окрім нього я не чую жодної іншої ноти з піраміди аромату?

Амброценід - чарівна паличка парфумера  чи зброя масового знищення?

Відповідь звісно в гіперчутливості до цієї конкретної ноти, а також у зміні нюхових рецепторів після ковіду, та це все дуже індивідуально. А от що стосується абсолютно всіх - так це сильно виражений тригемінальний ефект амброценіду, тобто його властивість впливати не лише на нюхові рецептори, а й на тригемінальний (трійчастий або п`ятий черепний) нерв, який відповідає за відчуття "поколювання", "прохолоди" чи "пекучості" в носі та на обличчі. Тригемінальний нерв іннервує слизову носа, рота, очей і частину шкіри обличчя. Саме він "відчуває" ментол, евкаліпт як холод, а спирт, ацетон як сухість, свербіж.

Тож вдихаючи амброценід, ви можете відчути лоскіт, дискомфорт, тиск, навіть біль або ж відчуття задухи. Щільність тригемінальних рецепторів у слизовій може відрізнятися. Гіперчутливі вони зазвичай у людей зі схильністю до алергій, риніту, мігреней. Також запальні процеси ЛОР-органів, сухість слизової, куріння знижують поріг реакції, тому навіть невелика доза амброценіду здається надто пекучою. І ще! У тих, хто часто контактує з ароматами, нерв може бути підроздратований і тому ефект амброценіду на нього посилюється. Виробнича травма! 😝

Амброценід - чарівна паличка парфумера  чи зброя масового знищення?

Окрім ароматів Terenzi , Nasomatto, Xerjoff тощо де ще можна зустріти цього монстрика? Та наразі майже всюди. Я якось зайшла в парфумерний магазин, побачила новий для себе бренд Pernoire і вирішила перенюхати все, що було представлено… На третьому ароматі я зрозуміла, що ще пару вдихів, і доведеться викликати швидку!

Амброценід - чарівна паличка парфумера  чи зброя масового знищення?

Насправді легше сказати, де я не зустрічала амброценід. Поклавши руку на серце, з упевненістю на 100% можу назвати тільки Guerlain і Chanel. При цьому впевнена, що вони теж використовують амбро-деревні речовини, просто не перегинають палицю, бо з повагою ставляться до своїх клієнтів та їх оточення.

Крім того амброценід - не єдиний амбро-деревний матеріал, який "виносить" мозок в сучасній парфумерії. Сюди ж сміливо можна віднести амброксан, Iso E Super, кашмеран та інші. У кожного з нас поріг сприйняття тих чи інших амбро-дерев буде різним.

Чому вони такі популярні? Ясно, щоб досягти тої гучності та стійкості, що формує запит середнього споживача, який пережив постковідну аносмію, але й без неї завжди вважав, що гучність і стійкість - найважливіші критерії якості, і це насправді сумно. Kirke, Baccarat Rouge 540, Fleur Narcotique, Ganymede - це лише вісники апокаліпсису. У певний момент гра в задоволення суспільного запиту зайшла задалеко і в публічних місцях тепер важкувато дихати. На жаль, школа Жан-Клода Еллена не може змагатися із голосними, карколомними шлейфами, хоча, ніде правди діти, Еллена також використовує амброценід, просто не ллє його в парфуми як з відра.

Амброценід - чарівна паличка парфумера  чи зброя масового знищення?

А які у вас склалися стосунки із амброценідом? Або іншими АДами (амбро-деревні матеріали скорочено називають АД, і не кажіть, що це не справедливо)? Буду вдячна за відгуки!😇


Поделиться Telegram Viber twitter email

Комментарии к статье Амброценід – чарівна паличка парфумера чи зброя масового знищення?

Аватарка користувача juljchik
18.10.2025 ⏰ 23:21

Дякую Вам, що підняли цю цікаву і актуальну тему!

Я не спеціаліст в плані розрізнення окремих нот, але стала помічати, що при тестуванні нових люксових ароматів з оригінальних пробників все частіше чую оте свербіння в носі і відчуття наче мускусу((

І це розчаровує, бо я не можу сприймати інші ноти аромату, і просто, як кажуть, проходжу повз. Це викликає надто великий дискомфорт, хоча часто я повторно тестую, сподіваючись, що відстоювання допоможе. Але дарма...

Хоча та ж Кірке при неодноразовому тестуванні не викликала такої реакції. Навіть дивно.

Але при такій тенденції скоро доведеться повертатися, як кажуть, до староділів, а це печально, бо часто вони ще дорожчі за новинки, а деякі з них не так просто знайти(

кількість респектів: 9
Аватарка користувача Suzanna
19.10.2025 ⏰ 01:36

Ото в мене мабуть виробнича травма 😅 розвинулась останнім часом

Цікаво про тр.... тр... нерв. В мене вже була підозра, що відчуття ніби висверлюють мозок - це вже не підвищена чутливість до амброценіду, а скоріше реакція якогось з нервів, що розташовані в голові. Можна сказати, що від парфумів з АД я нервую в прямому сенсі слова)

Згідна, що найімовірніша причина наших страждань - це саме дозування тієї речовини в парфумах. Теренці, Каджал, Грітті, більшість Ксерджофф - викликають в мені страх самою лише назвою ПБ. Теренці я вже кілька разів "підловила" на тому, що вони часом не вказують АД у складі, але він там є 😳

Найбільш дивним для мене стало перше знайомство з Кірке та Кірке Овердоз пару місяців тому - в мене сталась аносмія))) я, котра по-доброму заздрить тим, на кому Ламар звучить фруктами (бо на мені це чистий АД), не відчуваю на собі Кірке 😅 параліч рецепторів)

Окрім Шанель та Герлен, в мене зростає лояльність до таких ПБ як Форд, Амуаж, Ле Лабо, Ормонд, Дусіта, Кіліан, Мемо - з цих ПБ я знайома принаймні з половиною ароматів, в тому числі стежу за новинками, і виглядає, що вони або не використовують АД, або в нано дозуваннях, на які не реагує та моя "виробнича травма"))

Дякую за матеріал, мої гіпотези - тепер не тільки мої, і не тільки гіпотези)

Особисто я сподіваюсь на те, що цей АДовий тренд згодом піде на спад, і нам повернуть трошки більше старих добрих мускусів 🙌

P.S. Можливо, в кого також чутливість до амброценіду, змогли би поділитись назвами інших ПБ, яких можна тестувати без остраху натрапити на АД ? Зберемо перелік безпечних ПД 😉

кількість респектів: 12
Аватарка користувача YLola
19.10.2025 ⏰ 08:20

Дякую щиро за ваші відгуки та доповнення! Так вже склалося, що маємо напружені стосунки з амбро-деревом, хоча напевне нас все-таки меншість, інакше стільки б цього амброценіду не гуляло у шлейфах перехожих і ближніх наших 😄

Прекрасна ідея, поділитися парфумами, де не відчуваються АДи, чи навпаки, де вони ріжуть ніс, свідомість, реальність 😅😅😅 підтримую!!! Власне забула вказати про Serge Lutens - у Маестро теж не зустрічала щирих АДів) А з Amouage… все було в мене добре, а от у Amouage Crimson RocksAmouage Crimson Rocks натрапила на це ріжуче рецептори відчуття… надзвичайно шкода!

кількість респектів: 8
Аватарка користувача clarie
19.10.2025 ⏰ 11:46

"Я чую как пахнет запах" 😁 👍 періодично у мене в квартирі біля вхідних дверей і знаю, що сусідка в Баккарі чи її аналозі йде на роботу в офіс 😵‍💫, по дорозі в громадському транспорті половина народу ляже зачмореними напівтрупиками😲, а інша буде захопливо принюхуватись))) Часто в супермаркетах пахне від поціновувачів цього напрямку так, що здається ці парфуми в"їдаються в кожен фрукт, овоч і все що незапаковане, і в інших покупців. Намагаюсь дуже швидко втікти)), але ж не завжди вдається 🙁. З однієї сторони чудово, що існує новизна і різномаїття на всякий смак, а етика? - ні, деякі незнайомі.

Чим більше створюється новітніх "карколомних" синтетичних молекул і ароматів, тим більше починаєш цінувати стару добру класику незалежно від напрямку, аромати вишуканого чи природнього звучання типу Джо Малоун ❤️

Дякую за таку актуальну тему і гумор 🌹 До вашого списку, суб"єктивно, ще б добавила акагілавуд.

кількість респектів: 13
Аватарка користувача Suzanna
19.10.2025 ⏰ 12:11

YLola , як цікаво! На мені в Crimson Rocks немає ані натяку на АД...

По Serge Lutens - дякую, дійсно в нього ні разу не натрапляла на АД, та останнім часом за його новинками не дуже стежу, не була впевнена що і його не знесло амброценідним штормом))

clarie , Малоун, так, і новий бренд, що заснувала пані Малоун, Джо Лавз здається, підтримую, АДи наразі не виявлені, і мабуть не будуть, вони не в концепції брендів, ах, острівець безпеки 🙏

А по дозуванню - можливо, в людей дійсно фізична аносмія на амброценід, от вони і пшикаються як в останній раз... а тоді назустріч трапляється людина з гіперчутливістю до цього компоненту, і тут стає шкода що не прихопила з собою протигаз...)

кількість респектів: 7
Аватарка користувача clarie
19.10.2025 ⏰ 13:51

Suzanna, Jo Loves нічого не пробувала, дякую за наводку 🌹 Погоджуюсь, що яскраві синтетичні акценти обходять стороною або використовують мінімально найчастіше старі ПБ, класичні англічани і італійці і деякі люксові і нішеві більш класичного напрямку.

Можливо, нюх чи пам"ять мене підводять)) 😶‍🌫️, але не пам"ятаю таких неоднозначних, агресивних компонентів у Houbigant, Atkinsons, Floris, Nobile 1942, Hayari, Chabaud Maison de Parfum, Esteban, Acqua Di Parma, Frapin, Jovoy, Miller Harris, Rance 1795, The Different Company (Жан-Клод Еллена), Puredistance, Aerin Lauder, Annick Goutal, L`Erbolario

У деяких сучасних Creed, Penhaligon`s, YSL, Panouge, Sisley, Givenchy, Lancome є амброксан, кашмеран, сучасний мускус, але неядучі, "приємно оформлені" :)

кількість респектів: 8
Аватарка користувача Suzanna
19.10.2025 ⏰ 18:08

clarie, дякую за такий фундаментальний перелік! На назві Esteban згадала, що я намагаюсь знайти їх Амбру, але цей бренд вже не випускає парфумів взагалі, на оф сайті їх немає, можна знайти деякі з ароматів на майданчиках(( з ароматів - в бренду залишились лише ароматичні свічки і олії для аромадифузорів((( ось маю свічку Амбра, а на парфум ще полюю 😅

Підтримую - бренди, що ви перелічили, дійсно не були помічені у використанні отруйних молекул)

Можливо, я згодом пройдусь по сторінкам ароматів, де почула амброценід і на тому знайомство завершилось, і залишу лаконічні коменти на кшталт "обережно, АД" 🤔

кількість респектів: 4
Аватарка користувача YLola
19.10.2025 ⏰ 18:56

Маю два аромати Atkinsons - Atkinsons Amber EmpireAtkinsons Amber Empire та Atkinsons The Odd Fellow`s BouquetAtkinsons The Odd Fellow`s Bouquet - обожнюю, але обидва шкребуть той самий нерв))) та це не амброценід. Певно амброксан, але це не точно… точно лише що це якась амбро-деревʼяшка 🙈

кількість респектів: 6
Аватарка користувача clarie
19.10.2025 ⏰ 19:39

Suzanna, дакую за інфо, навіть не знала, що зняли з виробництва Esteban. Якось дивилась на Bois Plume, він і Амбра мені найбільше припали до душі і дивувалась чого нема в розпиві. Бачила, що на Фразі Амбру порівнюють з Histoires de Parfums Ambre 114Histoires de Parfums Ambre 114 але не знаю чи є між ними схожіть, бо з останнім поки незнайома.

Ylola, може і є щось в тих ароматах, але гарно замасковане)), явно не відчуваю, хоча треба перетестити :)

кількість респектів: 5
Аватарка користувача CBRCleopatra
19.10.2025 ⏰ 21:28

Красно дякую, зрозуміла, чому у мене взагалі нема ніяких стосунків з переліченими ароматами ( колись давненько тестувала Kirke, але була неприємно здивована різницею між тим, що відчула і про що писали у коментарях). Деякі аромати навіть на відстані викликали ледь не фізичну реакцію організму :(, тому підпали під табу. Згодна з думкою, що перейдено поріг толерування хімічних сполук ( а їх почали масово винаходити замість природних речовин). Тому тепер вчать не на парфумера, а на хіміка, але від цього носу не легше. Тому всі мої парфуми " з пробігом" люблю ніжно, бо в них ситуація протилежна теперішній ( 1-2 % хімічні сполуки, 98 % натуральні, а не навпаки).

кількість респектів: 9
Присоединится к каналу новостей kremchik.ua, чтобы быть в курсе обновлений блоговTelegramTelegram Google NewsGoogle News

Новые комментарии к статьям

Лаванда: стереотипна чоловіча нота чи все ж ні? article-image Комментарий к новости
Лаванда: стереотипна чоловіча нота чи все ж ні?
juljchik 14.02.2026 23:49

Suzanna, дякую за такий цікавий відгук🌹

Між підгузками й підборами: аромат для особливого дня_ article-image Комментарий к новости
Між підгузками й підборами: аромат для особливого дня_
katafeika 14.02.2026 12:20

Clarie ❤️ щиро дякую! Боже, я з вашого переліку ні з чим не знайома, де взяти скільки 💰💰💰 щоб все перепробувати🤣

Між підгузками й підборами: аромат для особливого дня_ article-image Комментарий к новости
Між підгузками й підборами: аромат для особливого дня_
clarie 14.02.2026 11:57

Теж не знала історію створення цього аромату і незнайома з половиною ароматів згаданих у статті. Пізнавально і цікаво. Дякуємо 🌹Приєднуюсь до побажань, хай донечка росте здоровою і щасливою!😇

Із ніжних, невагомих згадався дитячий Guerlain Petite Guerlain 2014Guerlain Petite Guerlain 2014 - ну дуже милий аромат :).

А ще з такого легкого, невинного і витонченого напрямку

The Different Company Juste Chic Pure eVeThe Different Company Juste Chic Pure eVe Maison Francis Kurkdjian L`Eau A la RoseMaison Francis Kurkdjian L`Eau A la Rose

Jo Malone Wild BluebellJo Malone Wild Bluebell Atkinsons White Rose de AlixAtkinsons White Rose de Alix

Givenchy Irresistible Nude VelvetGivenchy Irresistible Nude Velvet Jean-Charles Brosseau Fleurs d`Ombre RoseJean-Charles Brosseau Fleurs d`Ombre Rose

Між підгузками й підборами: аромат для особливого дня_ article-image Комментарий к новости
Між підгузками й підборами: аромат для особливого дня_
Ириша К. 14.02.2026 00:49

Я теж багатопшичниця, нормальні люди роблять пару розпилень, а я приймаю парфумований душ✌️. Але як би багато я не пшикала, ці аромати ніколи мене не душили, просто буде трохи довший шлейф і більше насолоди від аромату самій собі.

Між підгузками й підборами: аромат для особливого дня_ article-image Комментарий к новости
Між підгузками й підборами: аромат для особливого дня_
katafeika 14.02.2026 00:28

Ириша К. дякую за добірку❤️ Я навіть один з них знаю - Byredo Blanche, колись два флакони зносила, поливалася ним настільки любила (я багатопшичниця😃). Ті інші візьму на ✏️.

Облоко Тегов: ,
,
,
,
,
,