Зазвичай я не люблю вінтажні аромати, які явно відсилають до епохи свого створення. «У кожного покоління має бути своя пісня». Втім, є винятки - парфуми, які для мене справді «поза часом». Вони цікаві не стільки самими композиціями (які зазнавали змін з моменту створення), скільки тим, що це аромати-маніфести, за якими стоять ідеї, близькі кожному поколінню.
Quelques Fleurs Houbigant Quelques Fleurs l`Original
Аромат створено у 1912 році. Тоді зазвичай носили прості моноквіткові аромати. І ось з`явся Quelques Fleurs, композиція-букет, прогулянка крізь квітковий сад, де багато кольорів, форм, текстур і запахів. Романтичний, але ніколи не надмірний, п`янкий, але водночас свіжий. І це також про жінку, різні прояви її особистості та почуттів. Цілком розумію, чому принцеса Діана обрала саме Quelques Fleurs своїм весільним ароматом. Для мене це аромат літа, він якось особливо гармонійно розчиняється у повітрі, ніби підживлюється від аромату квітів.
Mitsouko Guerlain Mitsouko
Попри те, що Mitsouko випустили як жіночий парфум у 1919 році, він має виразні унісексові якості. Гострий бергамот, цитруси, пряна кориця з ветивером, мох - скоріше пасують для чоловічих ароматів. А жасмин, троянда, ваніль і соковитий персик додають несподіваної м`якості і грайливості. Це аромат, у якому тиха впевненість перегукується з іскристою легкістю.
Chanel No.5 Chanel №5
Від 1921 року Chanel No.5 зберігає актуальність і статус ікони стилю. У свій час аромат зламав правила: замість класичних квіткових парфумів з`явилася складна, абстрактна композиція. Альдегіди, цитруси, жасмин і троянда розкривалися в той час дуже незвично на тлі теплої амброво-мускусної бази. Так, маркетинг відіграє свою роль, тримаючи інтерес до парфуму вже понад 100 років. Але справжній секрет успіху саме в дусі аромату - у сміливості, ризику та внутрішньому драйві.
Habanita Molinard Habanita Eau de Parfum
Habanita, аромат створений у 1921 році і має унікальну передісторію, адже спочатку призначався для ароматизації сигаретного паперу. Це був геніальний маркетинговий хід, адже куріння тоді - невід`ємна частина світського життя еліти і водночас символ жіночої емансипації. Найсміливіші представниці "нового жіноцтва" обирали це як виклик суспільним нормам. І "тютюнова" парфумерна композиція виявилася настільки класною і настільки на часі, що її почали використовувати як парфум. Тож Molinard адаптував формулу для носіння на тілі. Назва "Habanita" відсилала до Habana - кубинської столиці, світового центру виробництва найякіснішого сигарного тютюну з витонченим смаком і складним ароматом. Гаванська сигара в ті роки (та й досі) - символ статусу, багатства, приналежності до еліти.
Втім, хай там як із символізмом чи ставленням до паління, мені подобається запах якісного тютюну. Habanita - моя любов у всіх версіях, особливо зараз, восени. Отже, саме час її вдягати.
Чи є у вас улюблені аромати «поза часом»?