Вільний переклад статті з журналу VOGUE.У міру того, як люди вчаться відрізняти звичайне від дійсно цінного, зростає попит на унікальні аромати, а з ним - і тиск на їх творців.
У міру того, як люди вчаться відрізняти звичайне від дійсно цінного, зростає попит на унікальні аромати, а з ним - і тиск на їх творців. Чи реально здивувати клієнта, якщо щороку на ринку з`являються майже чотири тисячі нових продуктів?
Чи реально здивувати клієнта, якщо щороку на ринку з`являються майже чотири тисячі нових продуктів? Більшість нових парфумів, що зійшли з конвеєра, здаються банальними і нудними — начебто парфумери, які придумали їх, стали заручниками цієї нудьги. Але варто опинитися в одному із суворо охоронюваних парфумерних ательє, одразу відчувається, як повітря там буквально вібрує від ідей та енергії. Тільки на відміну від попередніх поколінь майстрів-парфумерів, нинішнім не потрібно залишатися в рамках суворих правил і покладатися виключно на власний ніс. Так само як і витрачати час на написання формул або пошук рецептів з минулого. Сьогодні для складання тисяч унікальних парфумерних композицій достатньо кількох клацань на клавіатурі.
Запах нулів та одиниць
Штучний інтелект вже потроху впровадився у багато сфер нашого життя, але парфумів, створених комп`ютером, ми чекали аж до сьогодні. Бразильський бренд O Boticário запустив на місцевому ринку два аромати - Egeo On Me та Egeo On You. Серед авторів значаться зовсім не Альберто Морільяс, Олів`є Польж або Жак Кавальє Бельтруд, а хтось Philyra - комп`ютерна програма, створена командами IBM та Symrise. Завдання алгоритмів, покладених у її основу та побудованих на аналізі тисяч успішних парфумів та чистих інгредієнтів, — генерувати ідеї та шукати прогалини на світовому ольфакторному ринку.

Givaudan оголосили про відкриття цифрової фабрики Її завдання - прискорити оцифрування та трансформацію всієї парфумерної сфери. Швейцарська компанія, будучи одним із найбільших виробників ароматів та смаків, контролює чверть світового ринку, тому очевидно, що будь-яка її діяльність безпосередньо впливає на всю галузь.
Парфуми не бояться зростаючої могутності штучного інтелекту, адже вже сьогодні більшість із них не можуть обійтися без спеціального програмного забезпечення. "Я в проекті з самого початку, допомагала його запускати і впевнена, що ця розробка вплине на наше ремесло в майбутньому", - розповідає парфумер Каліс Беккер про інтерактивну систему Carto. У її основі - штучний інтелект, покликаний довести ефект від використання парфуму до максимуму. "Тепер ми можемо більше експериментувати, дозуючи окремі інгредієнти", - каже Беккер.
Минули часи, коли парфуми змішували крапля за краплею, створювали шляхом спроб і помилок, перебираючи безліч варіантів, як отримати ту саму версію аромату. Адже чим незвичайніші інгредієнти, тим акуратніше з ними треба працювати. Сьогодні комп`ютер дозволяє експериментувати з рідкісними, як жовтий діамант, що складаються без зайвого стресу. Програма самостійно визначає, що вийде з цієї композиції. "А ми вже привносимо креатив, найважливішу частину, яку не зможе замінити жодна машина", - наголошує Беккер. Carto супроводжує парфумера на всіх етапах розробки, миттєво створюючи аромати, фіксуючи всі випробувані варіанти, - словом, значно полегшує роботу, щоби можна було сфокусуватися на творчості. Так можна розраховувати на справді унікальну парфумерну композицію, яку не зміг би уявити людський розум.
Першим брендом, із яким співпрацював Carto, був Etat Libre d`Orange.

Парфумер Даніела Андріє обрала два своїх улюблених інгредієнтів - ірис та мускус, додала десятки інших ароматних компонентів і, використовуючи штучний інтелект, отримала цілком гідні духи She Was an Anomaly. Серед інших ароматів з нотами ірису в її портфоліо цей парфум, безперечно, виділяється. Щедра порція пудрових відтінків у ньому - аномалія, яка б не змогла з`явитися без розумних машин.
Розумне мистецтво
Роль штучного інтелекту полягає і в тому, щоб створювати абсолютно нові молекули, що розширюють творчі можливості парфумера та здатні повністю замінювати існуючі компоненти. Наприклад, якщо інгредієнти потрапили в категорію зникаючих видів через змінний клімат, як деякі види цитрусових або мохів, або можуть викликати алергію.
Захист навколишнього середовища та раціональне використання рідкісних натуральних інгредієнтів - важливі завдання штучного інтелекту. До того ж, комп`ютер може точно розрахувати ідеальні умови зберігання компонентів або метод екстракції. І нарешті, він дозволяє перерахувати формули конкретних парфумів, щоб зберегти ідентичний аромат, незалежно від того, який урожай троянд, жасмину або квітів апельсина був цього року і який вплив на інгредієнти надавали погода, склад ґрунту, умови зберігання та швидкість доставки з полів на мануфактуру.
Для брендів, які обмежені в коштах і не прагнуть потрапити в найвищу цінову нішу, це відмінний сп Особо значно знизити вартість композиції без втрати оригінальної ідеї та ефекту. До того ж комп`ютер може допомогти донести ідею нового парфуму до якомога більшої кількості покупців.

Крім пам`яті, з якою людська не зможе змагатися, у технологій є ще одна помітна перевага - цифровий "ніс" більш досконалий, він здатний вирішити проблему суб`єктивного сприйняття. Враження. Штучний інтелект видає інформацію уніфікованою мовою і не змінює свого сприйняття залежно від настрою, рівня гормонів або зовнішніх факторів.
Штучний інтелект у руках парфумера - це перш за все потужний інструмент, а не повноцінна альтернатива класичному ремеслу. що в процесі підготовки художнику довелося створити кілька сотень ескізів. Так і парфумери створюють композицію не з першої спроби, а з п`ятдесятою або сотою.