Почну з власних загальних вражень від нашої української парфумерії, а потім перейду на особистості.
Незадовго до 24 лютого 2022 року мені пощастило познайомитися з роботами кількох українських парфумерів. Щастя сьогодення - це можливість підписатися на особисті сторінки парфумерів та побачити, як і чим вони живуть, звідки ростуть ноги їх парф.робіт, ну і просто поспілкуватися по-людськи, так би мовити.

Чар-зілля Мольфарський Ліс , світлина з офіціального сайту бренду.
Отже якщо дивитися на тенденції, як виникають “українські” парфуми, я б виділила кілька напрямків:
- Іноземні інвестори та розробники парфумів, які беруть якусь базову композицію, що майже гарантовано сподобається великій авдиторії. Залишається додати слова Ukraine, Ukrainian, напис “частина коштів з продажу піде на благодійність” та дрібку якісного піару.

Моя світлина з нещодавньої прогулянки містом.
- 2. Хоча іноді буває, що такий спосіб використовують також інді-парфумери, наприклад, як Метью Мелег, який створив парфум з назвою “Слава Україні”. За його словами “I m selling “Slava Ukraine” because the Ukrainians are the only ones stopping Russia from invading Europe.” (Я продаю аромат “Слава Україні”, тому що українці - єдині, хто зупиняє росію від вторгнення в Європу). Ціна була десь 5400 грн за 50 мл, з яких десь 1350 йшли у Нац.банк України. Як на мене, цей випадок скоріше виключення з правил, аніж його демонстрація. Якщо трохи зазивнути вглиб, виявляється, що його бабуся була корінням з колишнього СРСР, її брат замерз насмерть, вона пройшла через голод, тяжкі випробування та знищання, але вижила! Пірамида включає ноти цвіту липи, лайма, дині і солодкого меду, які нагадують про українське літо очима Meleg Perfumes, який власноруч виготовляє свої парфуми. Новина про створення парфуму викликала справжній бум у ЗМІ, чи послідувала за цим фінансова успішність аромату, мені не відомо.
- а) українські інді-парфумери, які наслідують традиції зазвичай Європи, використовують та створюють такі композиції, які, як на мій смак, ніби належать всьому світу. Відслідкувати якийсь автентичний підпис певної країни неможливо. Це не добре і не погано, просто так є. У всіх різні смаки, думаю, таке теж треба;
б) українські інді-парфумери, які досліджують ольфакторний код нашої землі і окремих її куточків. Вперше я почула щось схоже у парфумах бренду CB I hate perfume та Demeter, які розповідають про події минулого, пам ятні місця, важливі спогади;
в) ризиковані підприємці, які намагаються осідлати хвилю цікавості до всього українського і просто намагаються заробити грошей. Хтось для збагачення, хтось щоб заробити грошей для забезпечення наших воїнів. Як показує реальне життя, нажаль, обійтися без грошей неможливо - треба закупити якісну сировину та оснащення, арендувати приміщення, десь зберігати готові вироби та інше. Яким би відданим парфумерії мрійником не був автор, їсти хочеться кожен день. Вважаю, що вміння продати свій товар - це дар, яким я захоплююся і поважаю!

Світлина з інстаграм-акаунту пана Мелега.
Звісно ж, типи можуть комбінуватися. Повторюся, що це моє бачення ситуації, це не добре і не погано, просто так є. Коли я буду описувати певні бренди, спеціально не буду називати кого до чого відношу і чому, щоб ви самостійно могли оцінити творіння наших парфумерів.


Світлина з інстаграм-акаунту пана Мелега.
Висновок. Так чи наслідувала сучасна парфумерія радянське минуле? На мій погляд, абсолютно ні! Великі парфумерні фабрики ледь дихають, знаходяться на межі банкрутства та виробляють те, що робили ще за радянських часів. Нажаль, про якесь сучасне високотехнологічне виробництво мені абсолютно не відомо (ох, як би я хотіла помилятися зараз!) Є досить багато інді-парфумерів, які йдуть непростим шляхом теренів українського маркетингу, хтось більше, хтось менше вирізняється з мас-маркету.
В наступній частині я розповім про тих людей та українські аромати, які я знаю особисто. До зустрічі!