Я являюсь всего лишь переводчиком и немного аранжировщиком информации, изложенной в блоге Grace Hummel.
Я очень благодарна Наташе - Nathalie-art - за ту огромную помощь, которую она оказала мне и в уточнении перевода, и в дополнении к собранной мною информации, так что она является практически соавтором этой статьи.
Случайно вышло так, что переводчик был настроен на украинский. Что ж, учитывая мое абсолютное двуязычие, будем в тренде, тобто, читаємо та пишемо рідною мовою, і, знаєте, виходить досить колоритно, як на мій смак.
REVILLON
Трохи історії фірми, що завжди працювала для жінок.
Revillon Frères – французька компанія з Парижу, яка спочатку звалася La Maison Givelet, була заснована в 1723 році, та спеціалізувалася на хутрі та предметах розкошів. Як і годиться, компанія була сімейна, хоча родичі діяли за прислів’ям «Живемо як брати, рахуємось як жиди». Зразу зауважу, що на польській «жид-значіть єврей», тому це не образа, а визначення національної приналежності, звичайне у нас на Галичині. Компанiя була викуплена одним з братів Louis-Victor Revillon у одноосібну власність у 1839 році, і незабаром під новим ім’ям Revillon Frères вона стала найбільшою хутряною компанією у Франції. Відкриваються філії в Лондоні в 1869 році і в Нью-Йорку в 1878 році. Наприкінці 19-го сторіччя Revillon вже мала сітку магазинів в Парижі, Лондоні, Нью-Йорку і Монреалі, тобто мала своїх прихильників по усьому світі.
Заснувавши контори з закупівель хутра в Лейпцигу, Німеччина (1876) і в Москві (1905), компанія стає майже монополістом на хутряних ринках Москви, Лейпцига, на щорічних ярмарках в Нижньому Новгороді (Горькому), на Нижегородському ярмарку та на ярмарку в Ірбіте.
З Вікіпедії:
У 1908-1909 роках компанія Revillon Frères зареєструвала відкриття закупівельних контор хутра в Сибіру, Монголії і Туркестані. Уявляєте масштаб?! До 1912 року Revillon Frères належало 125 хутрових промислів в Америці та Сибіру. От молодці! Ну майже наші, з Тисмениці (є під Івано-Франківськом таке широко відоме у вузьких колах шубне містечко, так от у ньому з хутром працюють століття так з 17-18 і донині).
У 1960 році Revillon придбала хутрову фірму Грауер, видатного виробника хутра з Нью-Йорку. «Грауер Меха» була заснована емігрантами з Австрії Вільямом Грауером, а потім управлялася двома синами Грауер - Авраамом і Германом. У 1970 році за домовленістю з Германом Грауером, Revillon став постачальником хутряних виробів для відомого у всьому світі люксового універмагу Saks на 5th Avenue. Ця домовленість тривала до 1995 року. У 1982 році Revillon був придбаний гіпермаркетом Cora і став його люксовим підрозділом - Cora-Revillon. Згодом, Cora-Revillon став окремою компанією, в даний час в приватній власності з Revillon в якості основного бренду.
Крім хутра Revillon починає виробляти парфуми, і знову успішно. В 1941 році Revillon примудрився придбати неперевершену Caron після смерті М. Daltroff, а в 1963 році у власності Revillon опинилася ще й відома компанія F.Millot. Глобалізація не оминає нікого, все змінюється, тож нині Parfums Revillon заковтнула корпорація IFF.
Однак все має і добрі і погані сторони, нові фінансові вливання дозволили започаткувати відродження знаменитого французького хутряного будинку Revillon, заснованого аж в 1723 році.
Художнім керівником бренду був призначений Андре Хізер, пропрацювавший майже 15 років в Givenchy Haute Couture, і звичайно, хутряний дім високої моди просто не міг не відкрити новий магазин в Парижі на престижній авеню Монтень, під номером 40. Новий дизайнер Revillon втілює сучасний підхід до хутра з поєднанням розкошів та жіночності у колекціях високої моди. На честь цього відродження, будинок Revillon вирішує відновити легендарні парфуми і випускає обмеженим тиражем свій знаковий аромат Detchema, зберігши у цьому випуску оригінальну формулу 1953 року.
Серед низки ароматів, що випускав Revillon на піку своєї слави, є найбільш шедевральні, але майже забуті нині, от їх і описує Grace Hummel:
Revillon 4 Vents, створено у 1952
Revillon 4 Vents (перекладається дослівно як «4 вітри» - маються на увазі північний, південний, західний та східний вітри, що саме навесні особливо мінливі). Створений в 1952 році, це був легкий, повітряний квітковий аромат. Дата його зняття з виробництва достеменно невідома, хоча у 1960 парфуми ще зустрічалися у продажу.
Модний журнал Harper s Bazaar так описував враження від парфуму у 1953:
"Ми в гостинному бутіку Revillon Frères. Повітря навколо просякнуте ароматом його" 4 Vents ", теплим та весняним. Духами від Revillon пахнуть навіть бежеві замшеві рукавички."
А ось так виглядали флакони:
Revillon Detchema, створено у 1953
Revillon Detchema з’являється у 1953 році. Названі чарівні парфуми на честь тибетської чарівниці – богині радості. Формула парфумів навмисне виготовлялася для нанесення на хутро, для чого до її складу було включено рідкісні компоненти з Індії та Цейлону.
От що писав журнал «Mademoiselle», 1963:
"Екзотичне злиття ароматів фруктів і жасмину з добавкою троянд, сандалового дерева та липового цвіту - Detchema de Revillon (Духи, 2 унції, $ 55)"
Що ж то був за аромат? М який, багатий квітково-альдегідний аромат, пірамідка якого виглядала таким чином:
- Верхні ноти: альдегіди, липовий цвіт, нарцис, неролі, бергамот, гіацинт, дягель і персик
- Ноти серця: жонкілія (різновид нарцису з біло-жовтими квітами), дамаскська троянда зі Сходу, флорентійський ірис, болгарська троянда, жасмин з Грассу, іланг-іланг, гіацинт, конвалія і гвоздика
- Базові ноти: корінь ірису, шкіра, бензоїн з Суматри, білий клен, сандалове дерево, боби тонка, тибетський мускус, амбра і ветивер з Андів
Revillon Detchema були доступні в концентрації парфум Extrait, Parfum De Toilette (випуск для Франції), парфумованої води (випуск для Америки), туалетної води, одеколону, у вигляді тальку та гелю для душу. Також парфуми випускалися у вигляді спреїв: великого - для туалетного столика і меншого - для дамської сумочки.
Тут можна подивитися на туалетну воду:
А ця фотографія у кожного шанувальника парфумерії повинна викликати священне тремтіння в ногах і томну слабкість всього тіла. У цьому простому і непоказному флаконі знаходиться цілий галон туалетної води (це так званий "фонтанний" флакон)! Галон - міра об єму, яка дорівнює від 3, 79 до 4, 55 літрів, в залежності від країни застосування.
А далі почалося справжнє жонглювання з ароматом, таке собі "покращення". Випуск Revillon Detchema було припинено близько 1990, формулу переглянуто і відновлено в 1994 році в концентраціях Eau De Toilette і Eau De Parfum.
Після реформулювання склад виглядав наступним чином:
- Верхні ноти: альдегіди, бергамот, гіацинт, неролі, персик
- Ноти серця: гвоздика, жасмин, конвалія, троянда, іланг-іланг
- Базові ноти: амбретта, корінь ірису, шкіра, мускус, сандалове дерево, боби тонка, ветивер
Detchéma в концентрації «парфумована вода» знову випускаються в 1984 році, та незабаром їх випуск знов припинився. На цей раз пірамідка уже виглядала так:
- Верхні ноти: альдегіди, персик, троянда, бергамот, абрикос
- Середні ноти: ірис, жасмин, лілія, фіалка, іланг-іланг
- Базові ноти: сандалове дерево, дубовий мох, ветивер
Revillon Carnet de Bal, створено у 1937
Аромат Revillon Carnet de Bal був випущений у Парижі в 1937 році Морісом Шаллером. Спочатку представник виробників флаконів для парфюмерії М. Шаллер був запрошений на роботу у департамент, що відав у хутряній корпорації випуском парфумів під керівництвом Поля Пуаре. Виявивши великий інтерес та талант до парфумерії і технології ії виготовлення, Моріс пізніше створив такі прекрасні духи, як Revillon Carnet de Bal. Carnet de Bal (дослівно - бальна записна книжка) - книжка для записів партнерів на танок. Чоловіки запрошували жінок наперед на кожен танець, а у тих книжечках жінки відмічали «зайняті» танці, аби не виникало непорозумінь. Але підозрюю, що можна перекласти і так: «бальні епізоди», або «бальний калейдоскоп».
Парфуми були названі на честь фільму, знятого режисером Жюльєном Дювів є, що вийшов на екрани у 1937 році за участю низки тодішніх кінозірок, що мав великий успіх не тільки у Франції, але і в інших країнах, а також широко наслідувався в Голлівуді і в Європі.
Під час Другої світової війни, випуск парфумів, здається, було перервано і відновлено в 1947 році.
Ціни на аромат в 1960 році:
- 1/2 унції Parfum: $ 12.50
- 1 унція Parfum: $ 24.75
- 2 унції Parfum: $ 49.00
- 3 унції Parfum: $ 73.50
- 5 унцій Parfum: $ 122.50
- 1/4 унції Parfum у карманному флаконі: $ 4
- 1/2 унції Parfum у карманному флаконі: $ 6.50
- Туалетна вода: від $ 3, 75 до $ 10
Який же склад був у «того» аромату?
Це був спочатку створений для молодих жінок одночасно свіжий та пряний східний аромат – східно-квітковий шипр, з присутністю невеликої кількості альдегідів у початкових нотах.
- Верхні ноти: альдегіди, цитрусові, бергамот, фрукти, акація
- Середні ноти: екстракт ромашки, цикламен, троянда, флорентійський ірис, жасмин, персик, лілія та мадагаскарський іланг-іланг, коріандр
- Базові ноти: сандалове дерево, ветивер, сіра амбра, пачулі, дубовий мох, ваніль, цибетин і тваринний мускус
Випускався у таких флаконах:
Оригінальний флакон для Revillon Carnet de Bal мав вигляд перевернутого з ніг на голову бокалу для бренді і використовувався виключно для концентраціі Parfum.
А ось такі пляшечки пізніше були створені для різних концентрацій, таких як одеколон і туалетна вода.
От мені пощастило мати такий флакон туалетки. Аромат дійсно східний. Я не дуже чую цитруси спочатку і квіти, а от фрукти – чудові, не солодкі, а стиглі, налиті, просякнуті сонцем, аж підв’ялені. А потім розкішні спеціі, глибокі, тягучі, не крикливі, як на східному базарі, а гармонійно поєднані, як у дорогій лавці старого досвідченого торгівця. Квіти є, але вони майже потонули у спецієвому духмяному хорі. А ще тут розкішна анімаліка! Вона ніжна, ні, вона оксамитова, по ній хочеться провести рукою, як по хутрі, а ще краще, занурити ніс, як у хутро і надИхатись. Шипровість дається взнаки у базі. Мох м’який, трохи томної солодкавості навпіл зі свіжістью ветиверу. Аромат дійсно підходить до хутра, бо у ньому і тепло, і розкіш, і м’якість.
Зовсім важкенько натрапити на флакон у вигляді спіральної амфори-раковини з кришталю, створеною для парфумів у концентрації Parfum від Revillon.
А ось такі флакончики іноді використовувалися у презентаційних цілях, наприклад, авіакомпанією Western Airlines. Міні-флакончик, який уміщався в гаманці, мав «спіральну» форму та упаковувався в невелику коробочку, яка мала маленьку етикетку з написом "Західні авіакомпанії і Parfums Revillon з Парижу з гордістю представляють Carnet de Bal" .
Журнал Metropolitan 1956 року повідомляв:
"Ексклюзивний сервіс, щоб компенсувати моральні втрати та зробити більш поблажливими дружин, чиї чоловіки часто вимушені залишати їх на самоті заради ділових подорожей. Стюардеси отримують візитну картку пасажира бізнес-класу і передають її торговому представнику Western Airlines, після чого, протягом декількох днів, леді отримує її особистий флакон французького Carnet de Bal з вдячністю за терпіння до тривалої відсутності свого чоловіка, та його вибір саме цієї авіакомпанії в якості перевізника. Якщо чоловік неодружений, програма поширюється на матерів, сестер та секретарів".
На жаль, у авіакомпаній тепер такого сервісу вже нема - літати стало буденно.
Випуск Revillon Carnet de Bal було припинено десь між 1974-1985 рр.
Ось деякі рекламні фрагменти з газет протягом багатьох років.
Stage, 1937:
"Revillon. Новий парфум, що називається "Carnet de Bal", є французькою " візитівкою ", розлитою у вишукані флакони. Флакон на три унції коштує $ 37, 50. П ять унцій у флаконі коштують $ 62, 50."
1947:
"Дійсно романтичним подарунком для коханої або дружини будуть парфуми "Carnet de Bal" у флаконі, що має форму серця. Ціна становить $ 15, 00."
Cue, 1949:
"Речі з Парижу завжди мають чарівну привабливість для американців, і справжні цінителі в захваті, що французькі парфуми знову повернулися у продаж в широкому асортименті, а з ними і Carnet de Bal."
Harper s Bazaar, 1953:
"Поєднуйте оригінальний пряний аромат з хутром та морозяним повітрям - Revillon Carnet de Bal".
1955:
"Паризький Carnet de Bal Revillon, зігріваючись на жіночій шкірі, набуває того самого інтимно-солодкавого відтінку, стає тою родзинкою, що так причаровує чоловіків."
1960:
"Ось вони – неперевершені класичні духи від Revillon: Carnet de Bal та Detchema. Навмисно створені як доповнення до чудового хутра з соболів та горностаїв."
Harper s Bazaar, 1960:
"Невимовна насолода від ароматного вихору Carnet de Bal Revillon, свіжого, як ковток чистого повітря, зворушливого, як польові квіти."
Mademoiselle, 1961:
"Натхнення для створення спіральної пляшки навіяно античним кришталем та ароматом Carnet de Bal від Revillon. $ 6.60..."
1961:
"Carnet dе Bal запаморочливо поєднує в собі квіткові мотиви і спеції з усього світу."
Revillon Tornade, створено у 1935
Revillon Tornade було випущено у 1935 році за ціною в роздріб $ 12, 50 за унцію (ціна 1936 року).
Парфуми являли собою чарівну суміш з цінних порід дерева і розкішної анімаліки, ймовірно цибетину. Дата офіційного зняття Tornade під питанням, однак достеменно відомо, що він продавався аж до 50-х років.
Stage, 1935:
"Крім того, є нові парфуми Revillon Frères, відомих виробників хутра, котрі чудово розуміються, які саме аромати пасуватимуть до хутра якнайкраще. Парфуми мають назву Latitude 50 (широта Парижу) і розлиті в пляшечки у вигляді хмарочоса. Tornade - ще одні парфуми від Revillon, що так личать до хутра".
Esquire, 1937:
"Tornade...рекомендовано у поєднанні зі шкірою. Це розпусна есенція досвідченої спокусниці, хитромудрий букет з цінних масел деревини; пахощі джунглів, заковані у кайдани з залоз соболів. Нанеси його не на носовичок або плаття, а на інтимні місцинки твого тіла, саме на шкіру. Тепер вирушай на вечірку, і нехай Аллах береже тебе!"
New Yorker, 1947:
"Зроблені, розлиті у пляшки та закорковані - все повністю у Франції домом Revillon. Духи знову імпортуються в Сполучені Штати в обмежених кількостях. PARFUMS REVILLON PARIS - CARNET DE BAL - LATITUDE 50 - TORNADE - AMOU DARIA."
Cue, 1949:
"Речі з Парижу мають чарівну привабливість для американців, і справжні цінителі у захваті, що французькі парфуми знову повернулися в широкому асортименті - це Carnet de Bal і решта чудових ароматів від Revillon: Tornade, Latitude 50, Amou Daria і Eau Marveilleuse. Revillon виготовляють, розливають та закорковують свої духи виключно у Франції, що повинно зробити тих, хто хоче мати найкращє, ще щасливішими."
Fodor s France , 1951:
"Revillon, 42, Rue La Boetie. "Amou Daria" - неперевершені з хутром; "Carnet de Bal" - ностальгічні; "Latitude 50" - для брюнеток або блондинок, "Tornade" - чуттєві, майже розпусні."
Взагалі парфумерні уподобання Revillon схилялися до Сходу, може як відлуння широких східних «хутрових» контактів, а може тому, що в уяві пересічного европейця саме Схід являв собою уособлення екзотичних розкошів та казкових скарбів. Придивіться до назв парфумів, що наведені нижче.
Перелік парфумів, випущених Revillon:
- 1935 Amou Daria
- 1935 Carnet de Bal
- 1935 Egoiste
- 1935 Latitude 50 degrees
- 1935 Tornade
- 1947 Parfume Bibelot
- 1948 Cantilene
- 1952 4 Vents
- 1953 Detchema
- 1954 Oryambre
- 1958 Fleur Vivace
- 1960 Partner
- 1973 Révillon 4
- 1977 Eau de Révillon
- 1977 Revillon Pour Homme
- 1981 Turbulences
- 1984 French Line
- 1984 Detchéma Long Time
- 1984 Raglan
- 1984 Double Mixte
- 1986 Trophee Revillon
- 1987 Irokora
- 1989 Turbulences Eau Parfumée pour le Soleil
- 1994 Anouchka
- 1994 Ludmila
- 1994 Tramontane
- 1995 R de Révillon
- 1998 Eau de Revillon
- 2003 Eau de Turbulences
- Joli Geste
- Lavande
- Jaspir
- Vers L’Azur
- Eau de Révillon eau Fraîche
- Eau Fraîche
- Eau Merveilleuse
- Révillon pour Homme Haute Concentration
Низка останніх парфумів випускалася уже концерном IFF, але під маркою Révillon.